kanka.net'e hoş geldiniz.!

Forumda paylaşım yapmak ve tamamen tüm özelliklerden yararlanmak için hemen kayıt olmayı unutmayınız.

Kayıt Ol!

Rap Sarkı Nasıl Yazılır Neler önemlidir.

samet_1907

İlginç
Katılım
7 Nis 2007
Mesajlar
2,648
Elbet de her Rap'ci nasil iyi söz yazacagini zamanla kendisi ögrenir ve kendi tarzina göre yazar ama Rap'e yeni baslayan ve daha iyi söz yazmak isteyen arkadaslar icin belki biraz yardimci olacak bir yazi bu. Aslinda bu konuya daha önce hic bir rapsitesi tarafindan deginmemesi de cok ilginc, ki herkes Underground rapcilerine destek verdigini iddia ediyor.
Iyi söz yazmanin kurali yoktur aslinda, asagida yazilanlarin hepsi sadece tecrübelerimize dayanarak size verebilecegimiz bir kac tavsiyedir. Bunlarin uygulanmasi lazim diye bir zorunluk da yoktur ama farkina varacaksiniz ki bu sekilde isiniz cok daha kolay olacak.




Iyi söz yazmak icin kafiye önemlidir. Burada dikkat edilmesi gereken kafiyelerin zorluk derecesidir. Kafiye insanlarin sözlerinizi daha dikkatli dinlemesini ve akillarinda kalmanizi saglar. Bu yüzden basit kafiyelerden kacinin ve az kullanmaya calisin.

Örnek:

geliyorum - gidiyorum - vuruyorum - görüyorum

bunlar cok basit kafiyeler ve bu yüzden sözlerinizin de ucuz ve basit olmasina sebep olur.

bugün herkes pisman, bugün herkes bize düsman.
tarzimi cal, ama ben orijinal,
benim rapim sahnede, senin rapin sanal.
gözlerin aydin parayimi saydin, dogru yoldaydin nedense caydin.

bu kafiyeler biraz daha zor oldugu gibi insanin kulagina hos gelen ve aklinda kalan sözler.


Tek kafiyenin disinda ondan cok daha zor olan ve kulaga cok daha hos gelen cift kafiye yazilis sekli vardir.

örnek:

duymazlar hic, isyan edeni, cennete girecek, iman edeni,
kural affetmez, ihlal edeni, secmezler hic, ihmal edeni.
yanlis bir yola, girdin dostum, fikrimi sorsan, bittin dostum.
cahiller tarih bilmez, ve de bizlere talih gülmez.


Kafiyeler disinda dikkat edilmesi gereken nokta sözlerin akici olmaz, özellikle flex okuyan arkadaslar bu konuda dikkat etmesi lazim, aksi takdir diliniz dönmez ve anlasilmakta zorluk cekersiniz.

örnek:

dilinin dönmedigi rapleri söyleme,
pilinin yetmedigi enerji bende,
disziplin eksikligi var sende.

bunlar cok kolay söylenebilen sözler oldugu icin sözleriniz daha akici olur ve zorlanmadan okunr.
Ayrica sözlerinizin daha akici olmasi icin, ayni harflerle baslayan cümleler kurmaniz da sizlere yardimci olur.

örnek:

yanina kalmaz, yeralti bak bu,
yasina bakmaz, Murat bi korku,
yarina kalmaz, bugün de vurdu,
yazik da olmaz, sizlere hak bu.

bu cümlede dikkat ederseniz nerdeyse bütün tavsiyelerimizi birden uygulamis olduk. Bas harflerinin ayni olmasiyla
akicilik saglamamizla bir, cift kafiyelerle de sözlerin daha kaliteli olmasini saglamis olduk.


Daha önce de belirttigimiz gibi bunlar sadece bir kac tavsiye. Iyi bir rapci, bunlari yapmadan da iyi söz yazabilir
ve iyi bir flow bir cok seyi kurtarir. Ancak yeni baslayan arkadaslar bunlari uygulayarak biraz daha iyi sözler yazabilir.


HerKeze iyi CaLısmalaar
 

mBRCa

LaaaLaaa ღ
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
3,956
İÇinden geldigin gibi yazar örnek vereyim

ODAMDA BUĞULU GÖZLERİM,DIŞARDA GÜLSE KAÇ YAZAR?
İÇİMDE SEN VE ZEHRİN,SEN VE SEVGİN ÇATIŞTI DURDU,YIPRANAN BEN
İÇİN RAHAT MI BAŞINI YASTIĞA KOYARKEN?(HAYIR)
DÜŞÜNMEM GEREK BİRAZ...

yada
KAPILAR AÇILDI!
ÇARESİZCE GİRMEK ZORUNDAYDIM ORAYA...
BEKLEYENİM YOKTU VEYA ÖYLE SANARKEN BİR ANDA ŞOK MU OLDUM?
GÖRMEYELİ UZUN ZAMANLAR GEÇMİŞTİ ZANNEDERSEM...
ACILARIM BÜYÜK BİR ANLAYIŞ GÖSTERİP O ANDA TERKEDERKEN BENİ,
"DURUN" DEDİM! "DURUN GİTMEYİN"...

En önemli flow
killa hakannın flowmumu şanışerin mi

Flowunu iyi bulmak gerek
 

Bey-Han

Dar Ağacında Olsak Bile..
Katılım
13 Mar 2009
Mesajlar
4,113
içinde nasıl geliyorsa aynen böyle :D ( maziden eser:D )

Seni Bana anlatır kendim gel dön işte buradayım isyan sesleri yankılanır bedenimde kalbimin derinliklerinde gel dinle desem beni tekrar eski duygularınla sevsen. yıkılacak gönüllerinin arasından al beni kurtar bu derin çukurlardan ne anlamı varki bu sensiz hayattan nefes alışımdan. ayrılık ne kadar zor olsada bu yürek senin için duygularını beslemeye devam edicek kendini mahfetsede.
hayattaki tek mutluluk içindeydim onuda aldın benden ne yaptın bilmeden. karanlık odalarda yazılan bu sözlerin hepsi sana anlamlı cümlelerin hepsi sana dört duvar arasında kalemi ele alıp yazmak boş bir kağıda ne kadar çok zor olabilirki işte kalemimde seni bana anlatıyor kalbimde seni bana anlatıyor herşey seni bana anlatıyor sagım solum önüm arkam her tarafımda sen varsın nereye dönsem sen varsın...



sonra mix kesmeleri ile filan iyice düzene sokmaya çalışırsın

Not: İlk ritim ile başlayın ve tasarladığınız ritmi bas gitarla filan çalmaya başlayın bi yandan kafanız da tasarlayın ve yazmaya başlayın arka tondanda ritim:D kafanızda sağlamsa sizi kimse durduramaz içinizde canavarı dışarı dökersiniz:D:D:D
 

imparator

sss
Yönetici
Katılım
15 Ocak 2005
Mesajlar
144,647
Eskiden çok yazardım aşk acısı çekmeye başlayınca ilhamlarım komple gitti.İçinden geldiği gibi yaz ama kafiyeli ve basit olmayan kelimelerden yaz gerisi traş
 

tirpan34

New Member
Katılım
2 Ocak 2010
Mesajlar
1
bunu yaparken 2 şeyi yapmak zorundasınız;
1. altyapının üstüne yazmak
2. söyleyerek yazmak yani yazarken söylemek

bunları yaptıktan sonra gerisi zamanla kendiliğinden gelişir zaten. tarz oturduktan sonra düz yazı gibi kafiyesiz düzensiz bi biçimde lirikler yazmak da güzel gidebilir, tekerleme gibi cümlelerle yapmak da ya da hece ölçülü şiir gibi belli kalıplarda ve kafiyede yazmak da güzel olabilir. önce bi tarzı oturtmak önemli :) benim tavsiyem söz yazarken bahsettiğiniz temalarda olsun tempoda olsun kafiyelerde olsun aklınıza gelebilecek her şeyde rutinden kaçınmanızdır.
 

f9wizard

#!/usr/bin/python
Katılım
23 Ocak 2008
Mesajlar
1,276

Bildiklerimden eminim, yaptıklarıma kefilim,
Gidenlerime vedayım, gelenlerime mirim.


En güzellerinden biri bence.
 

*Freyja

M for Merve
Katılım
30 Ara 2006
Mesajlar
17,817
bulmacadaki sözcük merdivenlerinden kopyayı çekicen aga :D
 

ozelders

New Member
Katılım
14 May 2012
Mesajlar
1
RAP, HİPHOP vb TÜRLERDEKİ ELEKTRONİK ALTYAPILI MÜZİKLE UĞRAŞANLARA ÖZEL MÜZİK TEORİSİ DERSLERİ

Elektronik altyapılı müzik yapmak istiyorsunuz fakat profesyonel altyapıların nasıl oluşturulduğunu bilmediğiniz için başka insanların yaptığı beat'leri mi kullanmak zorunda kalıyorsunuz?

Kendi melodilerinizle beat yazmak istiyorsunuz fakat melodi yazmayı bilmediğiniz için tıkanıp kalıyor musunuz?

İnternetten hazır bir şekilde indirdiğiniz beat'leri yazanların bunları nasıl yazdığını mı merak ediyorsunuz?

Siz de aynı nitelikte beat'ler yazmak istiyorsunuz fakat size ne yapmanız gerektiği konusunda hiç kimse tutarlı ve mantığa uygun bilgi vermiyor mu?

Ceza, Fuat, Sagopa gibi kişiler nasıl özgün bir tarz yaratıyorlar?


Bu gibi sorular uzayıp gider... Müzik yapmak isteyen bir çok insan doğru yöntemlerle ilerlemediği için ya belli bir aşamadan sonra müzikten soğuyup vazgeçiyor, ya da bu uğurda uzun yıllar kaybediyor. Eğer kendinize özgü bir tarz belirlemek ve bu alanda ilerlemek istiyorsanız başkalarının hazırladıklarıyla değil, kendi harmanladıklarınızla yol almalısınız. Ancak kendi yaptıklarınızı da bilinçli bir şekilde yapmıyor, sadece deneme yanılma yöntemini kullanıyorsanız işler bir zaman sonra yine çıkmaza girecektir. Çünkü bir müzisyenin ihtiyacı olan en büyük faktör ne yaptığını bilmesidir. Deneme yanılma yöntemiyle yapılanların büyük bir kısmı bilinçsiz yapılır ve bir zaman sonra bıkkınlık yaratabilir...

Yukarıda sayılan sorunları aşmanın en temel yolu müzik teorisini bilmektir. Genellikle elektronik altyapılı müziklerle uğraşan insanlara söylenenler "bu müzik için nota bilmeye gerek yoktur" gibi şeyler oluyor. Oysa nota müziğin alfabesidir. Eğer bir dilin alfabesi bilinmezse sadece şekil olarak ezberlediğiniz isimleri yazarsınız. Ama alfabeyi bildiğiniz zaman o dilde duyduğunuz herşeyi yazabilirsiniz.

Şimdi bir örnek vereyim;

Yıllar önce ders aldığım bir hoca vardı. Amerika'da Berklee College Of Music'te Jazz eğitimi almış birisi kendisi. Dünya çapında ünlü sanatçılarla bir çok turneye çıkmış, kariyerli bir müzik yaşantısı var. Bugüne kadar kendisinden müzik dersleri almak isteyenler genelde kendi müziğine yakın müzisyenler. Tabi istisnalar da var; Edip Akbayram, Aylin Livaneli, Batuhan (Duman'ın gitaristi) gibi. Ama ilk kez bir arabeskçi ısrarla ders almak istiyor, hem de jazz armonisi... Hocam söz konusu kişiye istediği eğitimi veriyor ve bir süre sonra öğreniyor ki bu adam yeni bir albüm yapmış ve genellikle arabesk müziğe olumsuz eleştirilerde bulunan bazı köşe yazarları "Uğur Bayar" ı mutlaka dinlemelisiniz, jazz eğitimi alıp albüm yapmış. Gerçekten saygıyı hakeden işler çıkarmış!" gibi yazılar yazıyorlar.

Bu kısa hikayeden de anlaşılıyor ki hangi müzik türüyle ilgilenirseniz ilgilenin, müzik teorisini, notaların ne anlama geldiğini, ritmik okumanın nasıl yapıldığını, akorların nasıl oluştuğunu, akorların üzerine melodilerin nasıl yazıldığını bilmek her zaman fark yaratır. Hele ki ritimlerin ön planda olduğu bir müzik dalında (elektronik altyapılı müzik) ritmik okuma yapamamak büyük bir eksikliktir.


DERS İÇERİĞİ:

-ARALIK BİLGİSİ ve GAMLAR

Müzik yazarken ve akorları inşa ederken gerekli olacak gam ve aralık bilgisi derslerini içerir. Söz konusu dersleri tamamlayan kişi belirli bir gamdan melodi yazarken daha bilinçli hareket etmeye başlar.

-AKOR İNŞA ÇALIŞMALARI

Müziğin vazgeçilmez öğelerinden bir tanesi akorlardır. Aynı anda uyum içinde tınlayan ve en az 3 sesten oluşan yapılardır akorlar. Bu seslerin nasıl bir araya getirildiğini bilmek doğru müzik yazımı için büyük adımlardan birisidir. Derslerimizde 3 sesli akorlardan başlanarak, daha çok ses içeren gerilimli jazz akorlarına kadar olan akorların nasıl formülize edileceği üzerinde durulacaktır.


-RİTMİK OKUMA

Müziğin bir diğer önemli öğesinin de ritim olduğunu hepimiz biliriz. Hatta bir müzik parçasının nelerden oluştuğu düşünülse ilk akla gelecek olanlar; melodi, akor ve ritim olur... Dolayısıyla ritmin ön planda olduğu bir müzik türünde ritmik okuma çok fayda sağlayacaktır. Sürekli aynı tekrarı yapan ritimler yerine sözlerin altında değişkenlikler gösterebilen, özgün ritim öğeleri oluşturulabilir. Buysa yapılan çalışmaların daha dinlenir olmasını sağlayacaktır.

___________________________________________________________________________

Derslerde kullanılan kaynaklar dünya müzik otoriteleri tarafından alanının en iyisi olarak gösterilmektedir.

Derslerin ortalama süresi kişiden kişiye değişkenlik göstermekte olup çok uzun zaman almadığını belirtmekte fayda olduğunu düşünüyorum. Mesela şu ana kadarki öğrencilerimin ortalama sürelerine baktığımda yukarıda yazdığım alanlarda 6 ay dolaylarında eğitim aldıklarını sanıyorum.

Ders ücretleri korkunç düzeylerde değildir ve asla olmayacaktır.





İlgilenen kişiler için telefon numaram: 0555 746 50 20

Müziği ciddiye alan ve gerçekten öğrenmek isteyen kişiler ararsa sevinirim. Çünkü gerekli çalışmaları disiplin içerisinde yerine getirmeyen kişilerle bu iş gerçekten zor oluyor.
 

darqsky

New Member
Katılım
24 Tem 2012
Mesajlar
1
gerçekteen süperrrr paylaşım yaptığınız yorumlardaki parçalarda süper arkadaşlar
 

benfurki

New Member
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
2
Geliyordum Diyordun,Neden Gidiyorsun Geri.
Tutturuyorum Aynı Hızla Ritmi,Rhymemla Geldim Bak Şimdi Geri.
Görüyorum Seni,Sokaklarda,Gidiyorsun Hep Geri.
Vuruyorum Sokaklarda,Ot,Kubar Hep Deli.

Valla Beyler 17 Yaşındayım . Rap Karşı Büyük Bi İlgim Vaar Ama Yazamıyordum Artık Yazmaya Karar Verdim . Bilmiorm Olmuşmuu Olmamışmıı Samet_1907 Arkadaşın Yardımı Orda Yazdıkları Sayesinde Az buz bişey Denedim . İlk yazdım bu .
 

benfurki

New Member
Katılım
4 Ağu 2012
Mesajlar
2
Önce Cok Teşekkür Ederim Samet_1907

Geliyordum Diyordun,Neden Gidiyorsun Geri.
Tutturuyorum Aynı Hızla Ritmi,Rhymemla Geldim Bak Şimdi Geri.
Görüyorum Seni,Sokaklarda,Gidiyorsun Hep Geri.
Vuruyorum Sokaklarda,Ot,Kubar Hep Deli.

:eek:kay:Valla Samet Kardeşimin Dediklerini Okudum Elimden Gelen Bu İlk Defa Denedim Hani 18 yaşındayım Ben Bu Zamana Kadar Rap'e Cok Düşkündüm Amaa Yazamıyordum . Denemeye Karar Verdim Bilmiorm Olmuşmu .
 

emirrep34

New Member
Katılım
30 May 2013
Mesajlar
1
Bazen dinler örnek alirim biri öldu yasimi' tutarim unlü olsam farkim yoktur rep underground isimiz hiphaptir ' bazen insanlar gozumde kukla su acimasiz hayatta yerleri rafta ' herkez kotu degildir vesveseler şeytanindir ' o kadar enerjiyim ke her işte hedefe ulaşmak isterim iste buda benim eserim' hayat bile bazen siraat gibi ama hayyatta gorunmuyo dibi ' hayatta kendimi sahit edecek allah ve repimdir ugrasirim calisirim nedense gine ben fakir ' nedense bu hayatta hersey zevkli birakamiyosun veya size gore bos konusuyorum ' benim yapabildigim sozler dogrudan neyse anlamazsin buda benim yasam ' size gore kafadan salliyan san benim adim emirhan gerisi yokdan ! Onemli olan bilinmemek herzaman yenendir saklanmak !
 

Jokeyy

New Member
Katılım
21 Ağu 2013
Mesajlar
2
Rapla pek aram yoktur, kimie göre boş , kimine göre hoştur
Bana güzel gelebilir , ama içi çok boştur , anlamıda çokdur
savaş meselesi , şahsiyet karışamaz , seviye meselesi kimse atılamaz
kimin kral , kimin ezik olduğu ortada , benciller bu alanda yer alamaz
sametten bi kaç tavsiye aldım , hip hop'a başladım , yerli yersiz farketmez
benim yazdığım sözler affetmez , beat dinledim , sözler uçuverdi , gidiverdi , geliverdi , samet herkeze rap hakkında tavsiye veriverdi .. :D ---------------- BUNLARI BEAT EŞLİĞİNDE YAZMADIM YORUM ATARKEN AKLIMDAN ÇIKTI BU SÖZLER HEP ---------
RAP A YENİ BAŞLADIM HATTA 30DAKİKA FELAN OLDU 1 2 BEAT DİNLEDİM AKLIMDAN Bİ TON SÖZLER UÇTU MESELA BUNU BEAT EŞLİĞİNDE YAZDIM ---------------------------------


rap sahnesi bu, rapımıza hoşgeldin
hepimizi boşverdin, götümüze koyuverdin,
bize meydan okuyuverdin,hepimizi yeniverdin,
kendini kral diye gösteriverdin,ama tekimizi unutu verdin
neyi verdin, kime verdin , niye verdin , veren verene verem çoğaldı verile verile
vermek tarz olmuş , kimine göre farz olmuş , kimine göre caps olmuş
caps nedir , rezil etmek , popileşmek , fameleşmek , etiket etmek
yapışa yapışa , etiket oldunuz , kimine göre fahişe , kimine göre reklam oldunuz
tarzınız ortada , farkınız roltada , roltaya düşe düşe , düşman oldunuz
kimine göre asker , kimine göre rapper oldunuz ,
 

Jokeyy

New Member
Katılım
21 Ağu 2013
Mesajlar
2
rap sahnesi bu, rapımıza hoşgeldin
hepimizi boşverdin, götümüze koyuverdin,
bize meydan okuyuverdin,hepimizi yeniverdin,
kendini kral diye gösteriverdin,ama tekimizi unutu verdin
neyi verdin, kime verdin , niye verdin , veren verene verem çoğaldı verile verile
vermek tarz olmuş , kimine göre farz olmuş , kimine göre caps olmuş
caps nedir , rezil etmek , popileşmek , fameleşmek , etiket etmek
yapışa yapışa , etiket oldunuz , kimine göre fahişe , kimine göre reklam oldunuz
tarzınız ortada , farkınız roltada , roltaya düşe düşe , düşman oldunuz
kimine göre asker , kimine göre rapper oldunuz ,
 

Memduh Alperen

New Member
Katılım
8 Kas 2014
Mesajlar
1
Şimdi tecrubelerimi 3 Şekilde İncelicez. Birincisi edebi değerler, ikincisi melodi üçüncüsü Zihinden şarkı yapma.

A)Cümle kurmak

Ömcelikle anlattığımın anlaşılır olması için türkçeye uygun olması şart değil zihnin doğru alıcağı şekilde yazmak gerekir.
Şimdi inceleyelim.
Türkçeye uygun değil
Türkçeye Değil uygun
Değil uygun türkçeye
Değil türkçeye uygun
Uygun türkçeye değil
Uygun değil türkçeye

Örneğin yukardaki cümlelerden bazıları türkçeye uygun değildir.
Ancak dikkat etmemiz gereken noktalar vardır bunlardan birisi kelimelerin sıralanışıdır bu sıralanış dile uygun olmalıdır.
okurken dile yatkın olması gerekir sesine uygun olan daha iyi olur. İkincisi Cümlenin varlığıdır her kelimenin bir varlığı
vardır anlamı oldugu gibi Cümlenin varlığı bu kelimelerin sıralanısına göre zihne girer örneğin tükçeye derken önce
türkçeyi alır zihin sonra uygun u alır türkçeye uygun diye girer zihne değil deyince ise öyle olmadığı girer buda düz hesaba
alınca cümleyi varlığıyla şöyle bir kavrama noktası çıkartabilir bize, olmaya uygun tükçeye bu kavramaya bağlıdır.
Üçüncüsü ise karşıdaki kişinin mantığının
nasıl olduğunu düşünerek yapılacak bi iştir ki işin ilmini bilmeden bu iş pek zor karşıdakine hangi mantıkla aktarmak
istiyorsak ona göre yazıcaz karşıdakinin mantığı baştaki kelime ile vurguluyorsa cümleyi beynine ona uygun yazmamız gerekir
burda bizim vurgulamak istediğimiz öncelikle olmayısıysa uygun söyle kurarız cümleyi Değil tükçeye uygun diye tabiki
önce değili söyleriz burada değil bir varlıktır, türkçeye uygun ikinci varlıktır cümle iki varlık üç kelimeden oluşur mantığa
böyle aktarılır tabiki üç varlık olarak da alabilir bunu zihin ancak daha iyi anlatım olması için üç varlık halinde
göndericeksek değil türkçeye uygun demeliyiz çünkü türkçeye uygun devamında gelirse cümle kopuk olur uygun uyumlu olması
anlamında oldugu için sıralanısına göre birleşimi cümlenin varlığının yapısını taşır değil ile bağlayarak varlığ olumsuz
yapıyı veririz türkçeye deriz birleşir ne sorusu çıkar uygun cevabı verilir üç varlıktan oluşur değile odaklanılır bu ise
dördüncü bir noktadır. Odak ise mantıga bağlanır buda mantıktan ayrı gelen duyguları, düşünceleri canlandırır dinleyici
duygularına bağımlı dinler genelde bu açıdan çok önemlidir bazende düşüncelere bağlı buda aynı şekil odak noktasının önemidir
bu ise beşinci bir nokta ortaya çıkarır bir not olarakda sesli okumalarda şarkılarda sesdeki tepki ile kolayca ortaya
koyula bilir odak nokta.

B)Nitelendirme

Ne İle neyi nitelendiriceğine dikkat etmek gerekir önce nitelendiriceğin seçilir.
Örn; İmana gelen bir insanı nitelendiricem iyi bir yanıyla( Bunun İçin kelime seçiyorum)
Sevimli olursun gözlerimde geldiğin imanla. Şimdi ne ile nitelendirceğimi seçicem edebiyatıma göre birbirine uyumlu olmalıdır
(Bunun için olay seçiyorum ) Ateşin dumanı uçar. (Şimdi birleştiriyorum) Sevimli olursun gözlerimde ateşten uçan duman gibi
geldiğin imanla. Böyle yaparsak pek sağlam edebiyat olmaz uyumlu olmadıgı için kelimeler. Sevimli olursun gözlerimde geldiğin
imanla çirkinliğini sökerde ateşten çıkan duman gibi. (Nitelendriceğin ve nitelendirdiğin arasında köprü kelimeler uygun
seçilmelidir. )Biz köprü kelime olarak çirkinliği sökerde dedik ateşin dumandan sökülmesi misali. Diğerinde ise ateşten uçan
duman gibi sevimli olursun gözlerimde denilmiştir dolayısıyle ateş uçup gidir sevimli olmanda böyle uçup gider gibi bir
sonuç çıkabilmekte buda sağlam sözler olmamasına sebep olmaktadır. Dolayısıyla güzel gözüktüğünden vb gibi sebeplerden bunu
yazamazdım. Burada ne ile neyi nitelendiriceğimize dikkat edicez manalar kasıtlara uygun olmalıdır anlamı taşımalıdır, eksik
veya anlamsız olursa, uyumsuz örneklendirmeler olursa sağlam yapmamış oluruz işimizi.




C- Mananlı kelimelerle anlatımlar.
Mana verdiğin kelimeler mana vereceğin şeye ne kadar uyumlu olursa okadar iyi edebiyat olur. Anlam bulsun boşlukta akıntıya
kapılıp giden derken akıntıta kapılıp gidenler verilen manadır. Zihinde ilerleyen düşüncelere karşı verilmiş olan anlamdır.
Bu ilerleme akıntıya kapılıp gitmeye benzer dolayısıyla iyi bir benzetme yapmış oluruz.Bunun yerine ateşin dumanı dersek
Anlam bulsun boşuktaki ateşin dumanı olur burda ise dikkati düşünceye çekmiş oluruz zihinden akıp gidişine çekmemiz
gerekir oysa düşüncenin burda ateşin dumanını ben düşünceye benzettim görüldüğü gibi anlam farklı bir yöne akıp gidiyo
nitelendirdiğimiz kelimelerin özellikleriyle, bazense ona bağlı olarak ondan önce veya sonra ki kelimeler önemlidir burada
onu nitelendirmek için doğru kelimeyi seçmek gerekir anlatım için doğru kelimeyi seçmek gibi.




D-Anlatıcı değişikliği
Anlatıcı tarafından değişirse satırların okunuş biçmi yani dinlerken bi şarkıcıyı dinler gibi birde kendin söyler misali
anlaşılacak manalar buna bağlı olarak değişim gösterecektir.
Bu Çokça Anlam katabilmede veya farklı renkler verebilmede kullanılabılecek güzel bir tenkniktir.
Örn; Korkmak bir öğüttür öğüt olur dillerimde.
Birincisi; öğüt olan dillerimde korkmak manasında korkmak bir öğüttür kullanılmıştır.
İkincisi; Korkmak gerçek bir öğüttür benimde dillerimde öğüt olur manasında kullanılmıştır.
Burada ne için yazdığın önemli anlam katmada
Yukarıda söyleyici yazıcı olmuştur yazıda sözleri anlatıcı başkası olarak anlatılırsa;
Korkmak bir öğüttür (Dersin) öğüt olur dillerimde (senin) Gibi Bir sonuçla çıkıyo karşımıza.
Burada korkmak bir öğüttür denilse bile bu düşünceyi savunmayan bi yapı ile sözler çıkar karşımıza öyle dersin diye dile
düşe aynı şekil öüt olur dillerimde derken benim değilde senin dillerinde öğüt olandır bu kelime buna yönelik mana, duygu
ifadesi kastedilmiştir.
Not: Ben burda korkmak derken Allah'dan korkmayı kastettim unutmayınki Kuran'ı Kerimde Allah'dan korkun diye buyruluyor bize



E-Konuşma şeklinde yazma, anlıyormuş gibi yazmak
Dinleyiciyle konuşuyo gibi anlatmak bu genellikle kullanılır ancak birde dinleyicinin anlama alanı vardır ikisi birbirinden
ayrıdır. Dinleyicinin zihnini ne kadar iyi tahmin edersek ona bağımlı yazarak okadar iyi yazı yazmış oluruz. diğerinde ise
dinleyiciye ne kadar uygun, nekadar işimize uygun söz yazarsak okadar iyi yazı yazmış oluruz.
Örn;Dinle şimdi başlayacak tadına doyulmaz melodiler evet sabredip göreceksin
Burda dinle şimdi başlıcak derken dinleyiciyle konuşmuş gibi yaptık evet sabredip göreceksin derkende sanki dinleyici sabredip
görücem demiş gibi yaptık onun zihnini bu şekilde tahmin ettik nekadar doğru tahmin edersek okadar sağlam yazı yazmış oluruz.
Anlıyormuş gibi yazmanın önemi ise muhabbet kurmayı sağlar dinleyicide yazılarınıza bağlı duygu düşünceler oluşturur yazılarınızı
sevdirebilirsiniz böylelikle ancak profesyonel degılsenız bu konuda tavsıye etmem baya bilir

F-Yazıyı, Sözü nitelendirmek
Yukarıdaki örnekte dikkati çekmemiz gereken başka bir nokta ise Şimdi başlıcak tadına doyulmaz melodiler olmuştur. Kendisinden
Önce geleni veya bitti tadına doyulmaz melodiler diyerek kendisinden sonra gelen yazıyı nitelendirmektir. nasıl nitelendirdiğin
önemlidir buna göre dinleyicide canlanıcaktır yazılar, sözler.




G-Düşünce Değişikliği
Genellikle toplumsal görüs, alışageldik durum vb durumlardan dolayı anlatacagını yanlış anlatmaktan dolayı olan
proplemlerin çözme kuşatmasıdır.
Örn baba parası yemekten bahsedicez bu toplmsal düşünceye göre kötü birşeydir biz ise bunun iyi yanından bahsedicez.
Baba oğluna para verir ve oğlunun iyi bir şekilde geçimini yapmasını sağlar bu bir iyliktir olayı iylik açısından işlersek
iyi yanı ortaya çıkar ve toplumsal düşünceyi devirir buda aslında edebiyatın toplumsal düşünce üzerindeki gücünü gösterir
iyi bir edebiyatla toplumsal düşünceyi devirip yeni düşünce getire biliriz.
Örn; İhtiyaçlarımı karşılayan baba parası olmasaydı napardım bir teşekkür borcum olsun içten.
Dersek Toplumdaki kötü düşünceyi kırmış oluruz sonuçta ne duruma bağlı olduguna göre kötü veya iyidir ancak bu herzaman
arastırılamaz üstü kapalı birşekilde karsılasıldıgındada kötü anlasılabilir alışageldik durum oldugundan.
bizim yazılarımızda ise daima köküne gidemiceğimizden daima nedenini açamıcagımızdan bu tür kelimelerle desteklemek
isimize yarıcaktır doğru kelimelerle en sanatsal şekilde işlemek yaptıgımız işi sağlamlaştırır.



H-Sözleri kuşatma , genişletme
Sözleri kuşatma genişletme alanı vardır. Örneğin korkmak bir öğüttürü kuşatıcaz.
Kuran'ı Kerimde bellidir orası gerçektir iman ediyorsan bu böyledir öğüttür korkmak.
Bu anlatılan şeyi sağlamlaştırmak için yapılır

Not: Ben burda korkmak derken Allah'dan korkmayı kastettim unutmayınki Kuran'ı Kerimde Allah'dan korkun diye buyruluyor bize



I-Yazılarda Sözlerde Değişiklik
Anlatım akıbiyetinin değişerek sürmesidir. Örneğin anlatım yapılıyor ortak olarak anlatım olması sürüyor ancak farklı
tanımlar ile tamamıyle başkalaşmadan.
Örneğin;

Seyrettikce Gönül yuvamda muhabbetine daldıran (A)
Uykusundan uyandıgımda uykulu gözlerle kendisini arattıran (A)
Aynı bakışlarla aynı uykulara heycanlandıran (A)
Bir daha olsun diye anlaşılmaz kavuslardan kaçındıran (A)
Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran (B)

(A) lar İstektir (B) ise Öyle olsun demiştir akıbiyet değişmiştir birbirinden kopmadan güzel duygular canlandırıcak olması
profesyonellik alanıdır nekadar iyi yapılırsa okadar iyi edebiyat olur ortak olan hepsinin masalı istemesidir


İ-Tekrar
Ayrı bir anlatım şekli ise ayrı kelimelerle aynı şeyi tekrarlayarak anlatmak.
Örneğin seviyorum seniyi tekrarlayarak farklı kelimelerle anlatıcaz
Seviyorum seni, fırtınam çarpar seni, sarılırım sana. Burada fıtınanın çarpması ve sarılmak sevmeye benzetilmiiştir
nekadar iyi benzetmeler yaparsak okadar iyi edebiyat olur bu anlatımla hem farklı renk veririz anlatmak istediğimiz şeye
hemde anlatıcagımızı sağlamlaştırırız.

J-Yazıların akıbiyetinde yazıyı bir yerden alıp tekrarlayarak bir yere döndermeye denir genellikle kelimelerin birşeye
bağlanmadan gelmesiyle bir anlatıma bağlanarak kurulur. Yalnız gizli kalır sarkıların anlamını yazıp yapacaksanız sarkı sözlerini
ortaya cıkar sonradan ben öyle yappmayı planladıgım için kullanıcagım bi taktik siz kullanmaya bilirsiniz

Örneğin;
Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran
Seyrettikce Gönül yuvamda muhabbetine daldıran
Uykusundan uyandıgımda uykulu gözlerle kendisini arattıran
Aynı bakışlarla aynı uykulara heycanlandıran
Birdaha olsun diye anlaşılmaz kavuslardan kacındıran

burada hepsi bir masal olsuna döner aynı yere dönmesi böyledir anlasılır bi sekilde istenmistir ancak farklı yönlerle dönüşüde
vardır


K- İkileme ile yazmak

Örneğin; Vardır vardır istediklerim. vardırlar arasında bir köprü olur dimleyicide yeni duygular, düşünceler vb canlanır doğru
yerde kullanmak, en güçlü anlatım alanında kullanmak yani anlatımı istediğimiz zihniyeti oluşturacak alanda kullanmak
edebiyatınızın üstünlüğüdür. İşi sağlam yapmak önemli bir noktadır.


Melodi


Ustalığınız melodiler üzerindeyse ve melodiye bağlı yazıcaksanız melodiyi renklendiricek kelimeler ve ses tonuyla yazmanız
gerekir melodiler bir hikayeyi anlatır gibi olursa iyi olur ancak yazılar üstünden yazıpicaksanız melodileri ki böylesi
anlamlarını yitirmemek acısından daha iyi olur böylelikle dinleyiciye istediklerinizi daha iyi katabilirsiniz anlam üzerinden,
sözler üzerinden dinleyen dinleyiciye böylesi daha sağlam olur ancak herzaman böyle olmaz melodi üzerindende dinlenir sarkılar
ozamanda ses önemlidir melodiye akıp giden bir ses gerekir ancak bu herzaman kullanılması gereken bi taktiktir melodiye akıp giden ses
evet melodiler
üzerinde dinleniyorsa daha önemlidir. Yazılar üzerinden dinleniyorsa önce yazılar sesinizde nasıl canlancagını test edin
sesinizi en güzel tonlamaya alın anlatıcaklarınızın iyi anlasılması için odak noktaları sesinizdeki ünlemlerle seçin
şarkıyı ritmik bi sekilde söyleyin bu ritme uygun bass tiss leri ayarlayın sesinizi ortaya koycak onu gizlemicek looplar
yapmanızı tavsiye ederim ayrıca ritmik yerine bir hikayeyi anlatan ses de seçebilirsiniz
sesiniz kaybolur giderse melodiden dinlenililir ve sesiniz akısı kalır sadece anlamlar anlasılmaz
yazı bosa yazılmıs gibi kalır yazıdan öte gelen duygular dusunceler ortaya cıkmaz loop bir hikayeyi anlatıyo gibi olmalıdır
tarzınıza en uygun hikaye anlatısını seçin loopların ve uygun seslerle yapınki daha iyi olsun bi gitar yerine saz tabiki
çok şeyi değiştirir.Melodiler üzerine yazıyorsanızda ses tonunuzu loop a uygun ritmik bi sekilde yapabilirsiniz bass tiss
uyum sağlamıyorsa. Yanlız bu pek saglam olmaz dıye tahmın edıyorum sız yazınızı yazın sonra melodıyı yapın benden tavsıye.
Bence bass tiss sesinizdeki ritme uygun olduktan sonra gerideki yeserticeğiniz duygular loop a bağlıdır genelde

Zihinde Şarkıları ilerletmek.

Genellikle benim kulak yada dil ile yaptıgım birseydir ancak bütün bedenle ve ruhlada yapıla bilir sahip oldugun herşeylede
yapılır sanırım.

Kulak ile yaparken anlatıcıyı dinliyormuş gibi zihninize sokarsınız dil ile yaparken kendiniz anlatıyormuş gibi yaparsınız
bu dil ve kulak zihindekidir. Burada önemli olan sizin sizninize katmanızdır oldugu gibi girmesine izin vermemenizdir.

Bir kelime bircok yerde anlamda kullanılabilir ve cümle içinde bir cok değişik anlama gelen cümle cıkarta bilir zihninize
istediğiniz anlamda böylece sokabilirsiniz. Bu şarkıyı sizin yapmanız demektir bi anlamda. Şimdi nasıl bir çok anlama gelıyo
nasıl yapabilirizin örneklemesını yapıcam.

Bir masal olsun gözlerimde seyrine daldıran
1-Bir bi oluşumdur birtaneyi anlatır masal olsun ikinci olsumdur bir tane masal olsun gözlerimdeyi anlatır seyrine daldıran
üçüncü olusumdur seyrine daldıgım bir masal olsun ancak birtane olsun gibi bi olusum la girer zihne
2-Bir, Birdiri anlatır, masal olsun gözlerimde seyrine daldıran ise dediğim açısından söylenilmiştir yani bir defa
Seyrine daldıran masal olsun gözlerimde demiş gibi ilerletilir zihinde
3-Bir masal olsun gözlerimde derken bir masal istemistir. Gözlerinde seyrine daldıran ise bir masal olsun gözlerimde nin seyrine
daldırandır Yani Seyrine daldırıyosun beni yada seyrine daldır beni bir masal olsun gözlerimde kelimesini anlatan bir masal
olsun gözlerimdedir.

Evet örnekler çogaltıla bilir bir çok anlamda kullanıp zihninize farklı açılardan sokabilirsiniz Böylelikle istediğinizi zihninize
sokabilirsiniz
Melodilerde kelimelerden ayrı bir şekilde kullanıla bilir ayrıca, sadece anlam ifade etmek değil duyguları ifade
etmekte
vardır istediğinizide ifade edebilirsiniz bu ilimle yapıcagınız sarkılar içinde kendinizi geliştire bilirsiniz ve
yazılarınızı verdiğiniz
anlamları takip ederek yazabilirsiniz.
 
Üst Alt