kanka.net'e hoş geldiniz.!

Forumda paylaşım yapmak ve tamamen tüm özelliklerden yararlanmak için hemen kayıt olmayı unutmayınız.

Kayıt Ol!
  • Sitenin kalıcılığı için... Konu açın, açık konulara yorum yapın siteye katkıda bulunun. Siteyenin hitleri düşmektedir, biraz daha düşüşte komple kapatmaktan başka çaremiz kalmıyacaktır.

Bunamaya iyi Gelen Yiyecekler

Îکє†

veni...vidi...bıdı...
Katılım
3 Eyl 2013
Mesajlar
4,928
Unutkan oldunuz diye bunama fobisine kapılmayın. Doç. Dr. Serdar Dağ'a göre beyin yorgunluğu da unutkanlık yapabiliyor. Çözümü mutfakta... Günlük mönünüze yeşil sebze ve vitaminli meyve ekleyin!..

Korunmak için iyi beslenme, düzenli spor, çalışarak beyini zinde tutmak, stresten uzak yaşam stili benimsenmelidir.

Bunamanın önlenmesinde beslenmenin etkisi var mı?

-B vitamini beynin en büyük dostudur. Başlıca et, balık, yağsız süt, yoğurt, muz, yeşil yapraklı sebzeler ve kuru baklagillerde yüksek oranda bulunur.

-E vitamini hafıza ve öğrenme gücünü arttırır. Havuç, ıspanak, çilek, domates ve koyu yeşil yapraklı sebzeler ile bitkisel yağlarda ve buğdayda bulunur.

-Bol bol balık yemek, adaçayı, yeşil çay, meyve çayları, biberiye, zencefil, karabiber faydalıdır. Özellikle kakulenin beyni canlandırıcı etkisi vardır.

Bir bitki türü olan gingo biloba günümüzde bunama tedavisinde kullanılmaktadır. Bu bitkinin kullanılması hafızayı kuvvetlendirir bunamayı geciktirir. Genç yaştan itibaren yukarıda belirtilen gıdaların tüketilmesi önemlidir. Bunama belirtileri başladıktan sonra bu besinleri almanın bunamayı durdurucu etkisi pek yoktur.
 
Üst Alt