Gösterilen Sonuçlar 1 sonuçtan 9 ile 9 arası

Konu: Boğaz Köprüsü Yapımı..[Resimli Anlatım]

  1. #1
    Amigdala ßrutAl's Avatar
    Üye No
    112054
    Giriş Tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    22
    Cinsiyet
    Erkek
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    12,103
    Konular
    594
    Blog Entries
    13
    RepPuan
    170770891
    Rep Power
    20053
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri

    Thumbs up Boğaz Köprüsü Yapımı..[Resimli Anlatım]

    BOĞAZİÇİ KÖPRÜSÜ VE İETT
    KÖPRÜNÜN İNŞAAT AŞAMALARI VE AÇILIŞI

    Avrupa’yı Asya’ya bağlayan “1. Boğaziçi Köprüsü”nün temeli Beylerbeyi ayakları şantiyesinde; 20 Şubat 1970’de törenle atıldı. Kabataş ve Kadıköy’den kalkan 2 adet şehirhatları vapuru, davetlileri taşıyarak tören alanına getirdi. 21 pare top atışıyla çalışmalar başladı...
    20 Şubat 1970: Temel atma töreni (Beylerbeyi)



    Mart 1970’de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi ayaklarının kazısı başladı...


    4 Ağustos 1971: Kule montajı


    17 Ağustos 1971: Kule montajı


    Ortaköy kulesinin inşaatı
    Mayıs 1971’de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin montajına ise Temmuz 1971’de başlandı. 1972’nin Ocak ayında her iki çelik kule de yükseldi



    Dikey kulelerin birbirleriyle yatay olarak bağlanması
    Kuleler tamamlanınca Ortaköy’den Beylerbeyi’ne kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel; 2 adet kılavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek, ilk birleşim sağlandı (Ocak 1972).



    Taşıtıcı çelik halatların çekimi


    Ardından, tellerin gerilim ve büküm işlemleri 10 Haziran 1972’de başladı ve köprünün açılışına kadar sürdü.
    İtalya ve İngiltere’de hazırlanan, içi boş kutular şeklindeki 60 adet tabliyeyi oluşturacak olan paneller, demonte vaziyette denizyoluyla getirilerek, Göksu birleştirme şantiyesine bırakıldı ve burada montajları yapılmaya başlandı...

    Tabliyeler; Köprü’nün üzerindeki trafik akışını sağlayacak olan yolu oluşturan, içleri boş ve her iki uçlarındaki dikey taşıyıcı halatlar yardımıyla, kulelerdeki gerili çelik halatlara salıncak gibi asılan ve birbirlerine lego oyuncakları gibi bağlanan, rijitleştirilmiş taşıyıcı bloklardı.


    21 Şubat 1972: Kılavuz halatlar çekili



    Kulelerden birinin içi


    Aralık 1972’de ilk tabliye köprüye gerilen çelik halatlara, salıncak sistemiyle monte edilmeye başlandı. Kulelerin tepesindeki vinçler yardımıyla ve palangalar vasıtasıyla içi boş tabliyeler askı halatlarına bağlandılar. Tabliyelerin yukarı çekilmesine köprünün ortasından başlandı ve sırasıyla iki uca doğru eşit sayıda çekildi.

    Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı



    Tabliye montajı devam ediyor


    26 Mart 1973’de son tabliye de montajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece, ilk kez yürüyerek Asya’dan Avrupa’ya geçildi...

    26 Mart 1973: Son Tabliye denizden montaja getirilirken



    26 Mart 1973: Son Tabliyenin Montajı tamamlanmak üzere


    Nisan 1973’de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltının dökümüne başlandı.
    1 Haziran 1973’de asfalt döküm işlemi tamamlandı.

    Köprü üzerinde kauçuk menşeili Asflatlama



    Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye uyum sağlaması amacıyla dönen-levhalar (rolling leaf) monte edildi.

    23 Temmuz 1973: Rolling leafların montajı



    Yaklaşım viyadüklerinin inşasına (Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen) Şubat 1973’de başladı ve Mayıs 1973’de bitirildi.

    Yaklaşım viyadüğü inşaatı



    Ortaköy Yaklaşım viyadüğü inşaatı (Lido’nun yanı)


    20 Temmuz 1973: Yaklaşım viyadüğü inşası


    8 Haziran 1973’de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı.

    Yaklaşım viyadüğü inşaatı



    Bu arada; 15 Mart 1974’de Çevreyolu’nun önemli geçişlerinden olan; Haliç Köprüsü’nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974’de de Haliç Köprüsü açıldı).

    (Haliç Köprüsü’nün inşaatı (henüz bitirilmiş ve Çevre yolunun bağlantısı tamamlanmış) 1973 sonları)



    Tüm çalışmalar tamamlandı ve köprü açılışa hazırlandı...İnşaat bitmek üzere


    ... Ve Köprü 30 Ekim 1973’de törenle açıldı... (Cumhuriyet’in 50. Yıldönümü)


    Açılış sabahı


    30 Ekim 1973-Açılış Günü Hazırlıkları-Mobil Şeref Tribünü Araçları gidiyorlar


    Açılış töreni. Yeni alınan Büssingler misafirleri getirmişler ve beklemedeler...
    Köprünün açıldığı gün halk o kadar yoğun bir ilgi gösterdi ki, onbinlerce kişi aynı anda köprünün üzerinde Asya’dan Avrupa yakasına doğru ve bir süre sonra da her iki yakaya doğru karşılıklı yürümeye başladı (Köprüyü ertesi günü çalacaklar (!) ya, onun endişesi herhalde, “Aman köprünün başına bir şey gelmeden, bir an önce ben de üzerinden bir kere geçeyim bari” psikolojisi). Açılış şerefine araç yolundan da yayalara yürüme izni verilince, köprünün üzerinde yaya adımlarının çokluğu ve bu yoğunluğun homojen olarak köprünün tüm yüzeyine yayılması sonunda rezonans artışı had safhaya girerek, köprü salıncak gibi sallanmaya başlayınca, daha ilk günden köprümüz çökmesin korkusuyla, derhal yaya geçişine son verildiğini gazeteler günlerce yazdılar...(Gerçekten de lastik tekerlekli araçların geçişleri yerine onbinlerce adımın aynı anda zemine yaptığı darbesel etki, lastik tekerlekten çok daha fazla tehlikeye yol açar, salınım artmaya başlayınca da bunun sönümlenmesi oldukça zordur, hızla sallanan salıncağın uzun süre sonra yavaşlayarak durması gibi)... Hatta yanlış hatırlamıyorsam, gazetelerde şu örnek verilmişti: “Köprüden arka arkaya tanklar geçse o derece risk oluşturmaz ama, bir tabur asker uygun adımla köprüyü geçmeye çalışırsa, bu daha büyük tehlikedir.” Ayakların aynı anda yere vurması yüzünden...

    30 Ekim 1973: Tören Alanı-Yayaların yürüyüşü Başladı



    İlk 24 saat içinde; 28.126 motorlu araç köprüden geçti. Bu rakam; 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu.


    Köprünün açıldığı hafta
    Köprüden yayalara (iki kenardaki yaya yollarından geçmeleri şartıyla) geçiş; 2 Mayıs 1974’de verildi (Geçiş ücreti 1 lira). Köprünün taşıyıcı ayaklarının (daha doğrusu kulelerinin) dördünde de yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu ve yayalar bunları kullanarak köprüye çıkarlar, yürüyerek karşıya geçince de, yine buradaki kulelerin asansörlerini kullanarak aşağıya inerlerdi. Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve bundan böyle köprü, günümüze kadar yaya özürlü olarak hizmetine devam etti






    Emeğe Saygı Lütfen...
    мери'м my heart is thine.
    Hakkımda ¿






    Yalnızlığına kaç, dostum:Görüyorum ki her yerini zehirli sinekler sokmuş. Sert ve sağlam bir havanın estiği yere kaç! Senin yazgın sinek kovmak değildir ki.

  2. #2
    MisTraL#'limm seher's Avatar
    Üye No
    276928
    Giriş Tarihi
    Mar 2008
    Yaş
    27
    Cinsiyet
    Bayan
    Nerden
    Samsun
    Mesaj
    25,122
    Konular
    4195
    RepPuan
    116620032
    Rep Power
    14100Array

    Varsayılan

    en cok merak ettiğim seylerden biriydi saol kanka

  3. #3
    God Is Love ♥ gel_pc_pc's Avatar
    Üye No
    225806
    Giriş Tarihi
    Aug 2007
    Yaş
    27
    Cinsiyet
    Erkek
    Nerden
    Kırklareli
    Mesaj
    23,731
    Konular
    1792
    RepPuan
    5131628
    Rep Power
    3166Array

    Varsayılan

    Verilmişti Daha Önce
    - Sıfatsız İnsalara Mı Kaldı Benim Varlığım..?




  4. #4
    Canımız Cehenneme CéLLat_59's Avatar
    Üye No
    186877
    Giriş Tarihi
    Mar 2007
    Yaş
    63
    Cinsiyet
    Erkek
    Nerden
    Tekirdağ
    Mesaj
    5,534
    Konular
    354
    RepPuan
    248367
    Rep Power
    2782
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri

    Varsayılan

    istanbul ozaman bomboşmuş

  5. #5
    Forum Üstadı ThinkingMan's Avatar
    Üye No
    265944
    Giriş Tarihi
    Jan 2008
    Yaş
    22
    Cinsiyet
    Erkek
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    8,712
    Konular
    280
    RepPuan
    504039
    Rep Power
    2518
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri

    Varsayılan

    Sağol

  6. #6
    Elite Üye AskDokTorU's Avatar
    Üye No
    99483
    Giriş Tarihi
    Jun 2006
    Yaş
    30
    Cinsiyet
    Erkek
    Nerden
    Ankara
    Mesaj
    8,631
    Konular
    282
    RepPuan
    9423454
    Rep Power
    3983
    Reputation Bilgileri
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri

    Varsayılan

    vaybe sagolasın kankam

  7. #7
    eski üyelerden :D anıL's Avatar
    Üye No
    217322
    Giriş Tarihi
    Jun 2007
    Yaş
    21
    Cinsiyet
    Erkek
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    6,508
    Konular
    489
    Blog Entries
    5
    RepPuan
    3279358
    Rep Power
    2983
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri

    Varsayılan

    saol güzelmiş..
    2007

  8. #8
    Eski Toprak Disturbed#'s Avatar
    Üye No
    192666
    Giriş Tarihi
    Apr 2007
    Yaş
    21
    Cinsiyet
    Erkek
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    7,568
    Konular
    1473
    RepPuan
    2760739
    Rep Power
    3024
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri

    Varsayılan

    Verildi ..







  9. #9
    Amigdala ßrutAl's Avatar
    Üye No
    112054
    Giriş Tarihi
    Aug 2006
    Yaş
    22
    Cinsiyet
    Erkek
    Nerden
    İstanbul
    Mesaj
    12,103
    Konular
    594
    Blog Entries
    13
    RepPuan
    170770891
    Rep Power
    20053
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri
    Reputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation BilgileriReputation Bilgileri

    Varsayılan



    ben tşk ederim..
    мери'м my heart is thine.
    Hakkımda ¿






    Yalnızlığına kaç, dostum:Görüyorum ki her yerini zehirli sinekler sokmuş. Sert ve sağlam bir havanın estiği yere kaç! Senin yazgın sinek kovmak değildir ki.

+ Yeni Konu Aç

Konu Açıklaması

Users Browsing this Thread

Şuanda bu konuyu 1 kişi izlemekte. (0 üye ve 1 misafir)

Benzer Konular

  1. Ev Yapımı Pizza(Resimli Adım Adım Anlatım)
    By Tilki_Andre in forum Yemek Tarifleri
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 30-08-10, 17:53
  2. Boğaz Köprüsü Nasıl Yapıldı? (Resimli Anlatımı)
    By Düş'ünce in forum Genel / Off Topic
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 08-07-08, 01:24
  3. Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 18-08-07, 21:57

Ziyaretçiler bu sayfayı bu kelimeleri arayarak buldular:

boğaz köprüsü maketi nasıl yapılır

bogaz köprüsü wallpaper

boğaz köprüsü maketi yapılışı

boğaz köprüsü wallpaper

boğaz köprüsünün yapılışı

istanbul boğaz köprüsü wallpaper

istanbul boğazı maketi nasıl yapılır

fsm köprüsü yapılışı

fatih sultan mehmet köprüsü yapılışıistanbul boğaz köprüsünün maketinin yapılışıboğaz köprüsü maket yapımıistanbul boğaz köprüsü maketi nasıl yapılırfsm köprüsü yapımıboğaz köprüsü maketi yapımıboğaz içi köprüsü yapılışıboğaz köprüsü yapımıboğaziçi köprüsü ile ilgili bilgimaket boğaz köprüsü nasıl yapılırboğaz köprüsü hd wallpaperistanbul boğaz köprüsü yapılışıfsm köprü yapımıboğaz köprüsü nasıl yapıldıboğaziçi köprüsü maketi yapımıbogaz koprusu yapimievde boğaz köprüsü maketi nasıl yapılır

Tags for this Thread

Bookmarks

Bookmarks

Gönderme Kuralları

  • Yeni konu açılamaz!
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •  

Forum Kuralları